Contributieverhoging Heerhugowaard mag dat zomaar

  • Ger

    Hallo Allemaal,

    Mijn naam is Ger en ik doe nu sinds een aantal jaar mee in de schietsport. Echt spannend wat ik schiet is het niet want ik schiet nog steeds met een .22 van CZ maar dat ding is super zuiver. Maar ik raak van onderwerp af. Ik schiet bij SV De Heerhugowaard in…..Heerhugowaard. Nu zat ik laatst even op de website van de vereniging uit verveling te kijken, er was geen MotoGP op TV, en nu zag ik dat de op de webpagina de contributie van €168 naar €218 is gegaan deze zomer!!! Nu is er bij mijn weten nog geen ledenvergadering geweest waar dit op behandeld is maar het lijkt mij dat zoiets is aan de leden moet worden voorgelegd. Klopt dat of mag een bestuur zomaar de contributie verhogen. Ik was namelijk altijd van mening dat daar die saaie jaarlijkse vergadering voor was waar je aan het eind een kopje koffie met een koekje krijgt!

    Wie O wie heeft hier meer kennis van?

    Groeten,

    Ger

  • Bennie

    Hoi Ger,

    Als het goed is moet dit geregeld zijn in de statuten en het huishoudelijk reglement. 

    Een vereniging bestaat uit leden die de vereniging in stand houden en beslissen over de koers van de vereniging en over het bestuur die het uitvoert. Een arrogant en dictatoriaal bestuur zal de macht van de leden proberen te beperken door de statuten en het huishoudelijk reglement aan te passen zodat de leden weinig of beperkte inbreng hebben(zoals de knsa) . Vraag het bestuur baar de statuten en het huishoudelijk reglement,indien het bestuur niet gerechtigd is deze beslissing te nemen kun je ze ter verantwoording roepen dmv een bijzondere of extra ledenvergadering. Hoe dat moet staat omschreven in de statuten. Veel succes.