Invoer glock 17 vanuit USA

  • Joy

    Beste lezer,

    Als expat woon ik sinds 2012 in de USA. Ik ben hier schietsport gaan beoefenen, heb een Amerikaanse vergunning en heb een glock 17, 9mm in bezit. Over een jaar zal ik terugkeren naar NL. Ik wil mijn wapen gaan invoeren en een NL vergunning aanvragen. Ik zal alles vanuit de USA moeten regelen. Waar moet ik beginnen? Graag advies!

  • Matheu

    Zoek een persoon of plaats waar je als je terug naar Nederland gaat je wapen voor een jaar kunt opslaan. Op het moment dat je terug in Nederland bent, wordt je lid van een schietvereniging. Na een jaar volledig lidmaatschap vraag je bij het bestuur van die vereniging een WM3 aan voor het wapen. Met deze WM3 en de gegevens van je wapen vraag je bij de afdeling Bijzondere Wetten van de Politie van je woonplaats in Nederland je verlof aan voor dit wapen. Met een copy van je verlof, de gegevens van degene in de USA waar je wapen is opgeslagen, vraag je bij de douane in Groningen een consent van invoer aan. heb je deze papieren dan kun je het wapen laten overkomen. Let er wel op dat de houder in de USA ook een export vergunning voor het wapen moet aanvragen.

    Volgens mij kun je het wapen beter in de USA verkopen en in Nederland een nieuwe kopen nadat je hier lid bent van een schietvereniging.

  • joy

    Wil dat zeggen dat ik een jaar lang mijn eigen wapen niet in bezit mag hebben? Ik heb hier in de USA een vergunning en ik kan aantonen dat ik langer als een jaar member ben geweest van een schietvereniging is de USA! Ik hoopte dat dit ook zou meetellen?

  • Matheu

    Dat telt jammer genoeg niet mee hier in Nederland

  • Joy

    Wat jammer

  • Anton

    En met een jaar ben je er nog niet. Dan mag je een klein kaliber wapen laten registreren. Een jaar daarna pas een groot kaliber. Daarnaast betaal je bij de Department of State 250 USD voor een export vergunning.

    Niet aan beginnen. Wapen verkopen, lid worden in Nederland, het hele proces doorlopen en dan ben je weer de gelukkige eigenaar van een vuurwapen.

  • Joy

    Dat is mooi balen, bedankt voor de reactie