Wapen uit Oostenrijk op NL vergunning?

  • B.E.Retta

    Hallo mensen,

    Mijn oom, die in Oostenrijk woont, heeft een geweer en wil die mij schenken. Het gaat om een tamelijk bijzondere Winchester. Mijn oom stopt, aan het eind van het jaar, met jagen/schietsport en wil dat de Winchester in de familie blijft. Nu is de vraag; is het mogelijk om een wapen uit het buitenland van een particulier/familie op mijn vergunning te laten zetten? Heeft iemand daar ervaring mee?

    Bij voorbaat dank

  • joop

    voorwaarde 1 is natuulijk dat het wapen volgens de wapenwet en circulaire niet als ongewenst wapen gezien word.

    voorwaarde 2 is (helaas nog steeds) dat het wapen toegelaten moet zijn voor een knsa discipline. (tenzij het wapen onder een vrijstelling aan de hand van artikel 18 valt, dit kun je controleren op fare consultants)

    of het mogelijk is in het buitenland rechtstreeks van een particulier een wapen over te nemen weet ik zelf niet. mocht dit niet kunnen, wat me sterk lijkt, dan kan dit natuurlijk wel altijd met tussenkomst van een lokale handelaar daar.

    meer informatie over de procedures en vereiste papierwinkel vind je via invoer, uitvoer, doorvoer, consent

    natuurlijk zijn er meer mogelijkheden vanwege de niet bestaande registratie in zwitserland en niet aanwezige grenscontroles, maar dat is natuurlijk illegaal cq strafbaar.

  • Jeroen

    Ik heb niet zo lang geleden een revolver uit zwitserland gekocht van particulier. Zwitserland is een lastig land om wapens vandaan te halen, en ik hou niet van papierwerk.

    De afhandeling is gedaan door een Zwitserse handelaar en Slendebroek. Ik hoefde alleen maar te wachten. En betalen natuurlijk.

    Ik zou het de volgende keer weer zo doen.

  • hembrug

    Als het wapen in Nederland is toegelaten is het mogelijk om dit hier op verlof te laten zetten

    Ik heb dit jaar nog een pistool van een Oostenrijkse wapenverzamelaar (particulier) gekocht, voor de aanvraag van een consent van invoer had ik alleen een copie nodig van zijn paspoort en een copie van zijn waffenbesitzkarte.

    bijschrijven op het verlof tot en met aankomst consent van invoer duurde nog geen twee weken

  • kees

    Hoi allemaal

    ik heb een winchester 1890 22 kort van Mn vader geërfd 

    de winchester is van jaartal 1894

    dus 125 jaar oud

    is het mogelijk om er munitie voor te krijgen om er af en toe mee te kunnen schieten ?

    wie heeft er een ide wat te doen

    ik hoor graag reactie s

    groet Kees

  • kees

    kees

    Hoi allemaal

    ik heb een winchester 1890 22 kort van Mn vader geërfd 

    de winchester is van jaartal 1894

    dus 125 jaar oud

    is het mogelijk om er munitie voor te krijgen om er af en toe mee te kunnen schieten ?

    wie heeft er een ide wat te doen

    ik hoor graag reactie s

    groet Kees