Welke munitie (.22lr)

  • Gooose

    Ik schiet zelf een nieuwe anschutz 1907 kk. Op de club verkopen ze Eley Club voor 5 euro per doosje (50 stuks). Ik wil nu zelf een deel munitie kopen, maar weet niet goed welk merk qua prijs/kwaliteit aan te raden valt. Op het internet zie ik de merken CCI en Remington veel terugkomen. Verder weet ik dat op onze club de belgische gasten altijd met Lapua schieten.

    Mijn vraag aan jullie; wat is een goede (prijs/kwaliteit) kogel.

    bedankt voor de info,

    Gooose

  • Willem

    Even de zoekfunctie gebruiken. Dit onderwerp is al een aantal keren voorbij gekomen.

    Probeer van verschillende merken een doosje te bemachtigen en kijk welke bij jou de beste resultaten oplevert. Goedkoop is niet altijd slecht, duur is niet altijd beter.

  • Leo

    Sluit ik mij helmaal bij aan.

    Hoe ver je moet gaan bij selectie van munitie ligt ook aan het niveau waarop je schiet.Als je onder de 570 zit is je munitie niet de beperkende factor. Als trainingsmunitie gebruik ik graag SK standaard +. Voor wedstrijden gebruik ik op mijn geweer (Anschutz 2013) geselecteerde Eley Match EPS, ik ga daarvoor 1 of 2 keer per jaar naar een Duitse wapenhandel met schietbaan. De verschillen tussen verschillende lotnummers van éénzelfde merk en soort zijn giga groot. Ik koop nooit zonder te testen wedstrijdmunitie. De kans op een behoorlijk op je geweer passend lot is dan 1 op 17 of zo.

  • Coen

    Herladers kunnen hun munitie aanpassen aan hun wapen, maar ingeval van KK munitie ben je afhankelijk van fabrieksspul en daarmee loop je tevens tegen grote prijsverschillen aan. Zelf heb ik veel geschoten met Lapua Pistol King en SK Pistol Match. Prima spul, maar de resultaten met RWS Club waren even goed. CCI, wat ik momenteel aan paar keer heb verschoten, is toch duidelijk wat minder. Wat feller en vaker een patroontje dat afwijkt.

    Indien je een doorsnee schutter bent dan kun je het gemakkelijk af met CCI standard of een andere standaard patroon. In vrijwel alle andere gevallen is een wat betere patroon op z'n plaats. Pas wanneer je echt op nivo schiet, heeft het nut om het betere en vooral ook duurdere spul te gaan testen.

  • Gerard

    Ik heb net een nieuwe Pardini SP1 Electronic aangeschaft (.22lr). Het vreemde is dat Eley Pistol Match voor geen meter werkt. De kogels komen dwars in de kamer. Het blijkt dat de rand van de kogel 0,2mm kleiner is dan die van CCI standard waardoor het transport niet functioneert. CCI standard en Lapua King schiet uitstekend. Hebben meer mensen deze ervaring?

  • Jan

    CCI standard is prima munitie, zowel voor de beginner als de gevorderden. (lekker goedkoop, € 3,00 per doosje)

    Zelf schiet ik met een Benelli MP90 en CCI Standard, heb leuke resultaten gemiddeld 270 punten. (ben maar een beginner, pas 1 jaartje bezig)

    Mijn ervaring is dat je maar één soort munitie moet gebruiken.

    Telkens als men andere munitie gebruikt, veranderd je schotbeeld, en kan je bijna nooit de zelfde of betere resultaten behalen.

  • eddie b.

    Probeer eens de CCI Stinger.

    zijn lekker fel en schoon.

    Werken prima in een geweer en ook in een pistool/revolver.

  • Jans Dries

    eddie b. Schreef:

    ——————————————————-

    > Probeer eens de CCI Stinger.

    > zijn lekker fel en schoon.

    > Werken prima in een geweer en ook in een

    > pistool/revolver.

    Stingers en high velocity, .22LR geven die geen lagere resultaten?

  • Franske

    eddie b. Schreef:

    ——————————————————-

    > Probeer eens de CCI Stinger.

    > zijn lekker fel en schoon.

    > Werken prima in een geweer en ook in een

    > pistool/revolver.

    Moet je vooral gebruiken als je je geweer naar de klote wilt helpen. Tot je een niveau rond de 560 bereikt kun je het beste RWS rifle match / Eley Club / of lapua Standaard schieten. Als je hoger komt is dit nog een prima trainingspatroon. Maar als het om de knikkers gaat moet je goede munitie gaan gebruiken zoals een Eley EPS.

  • janssens robin

    beste ik schiet met lapua center x op 100 meter

    5 patronen .in en groepering van 2 cm

    ze kosten 8 a 9 soms zelfs 10 euro voor 50st

    als je wilt preken we eens af

    groetjes robin

    gsm nr 0494419367

    Gooose Schreef

    ——————————————————-

    > Ik schiet zelf een nieuwe anschutz 1907 kk. Op de

    > club verkopen ze Eley Club voor 5 euro per doosje

    > (50 stuks). Ik wil nu zelf een deel munitie kopen,

    > maar weet niet goed welk merk qua prijs/kwaliteit

    > aan te raden valt. Op het internet zie ik de

    > merken CCI en Remington veel terugkomen. Verder

    > weet ik dat op onze club de belgische gasten

    > altijd met Lapua schieten.

    >

    > Mijn vraag aan jullie; wat is een goede

    > (prijs/kwaliteit) kogel.

    >

    > bedankt voor de info,

    >

    > Gooose