Schietvereniging Software

  • Jack

    Allen,

    Wij zijn opzoek naar geschikte software voor onze schietvereniging. Het moet tenminste de leden kunnen registeren, de schietbeurten registeren, en evt planningen invoeren voor baan commandanten en piket diensten en uitprinten.

    Wie heeft goede ervaring met bepaalde software pakketten. Wat raden jullie aan? Graag verneem ik jullie reacties. Bedankt!

    vr.groet,

    Jack.

  • Matheu

    Zo ver ik weet is deze niet te krijgen specifiek voor een schietvereniging. Voor mijn vereniging heb ik deze zelf moeten schrijven.

  • Jans Dries

    Je hebt handel Matheu!

  • Matheu

    Nee, gaat te veel tijd in zitten. Wil je het goed doen, moet alles gekoppeld worden. Leden administratie, finacieele administratie, schietbeurten, wedstrijden, wapens, munitie en al deze zaken.

    Wij hebben het nu zo ver dat door een druk op de knop er alles uitgehaald kan worden, zowel nieuwe leden ingeven, contributie versturen en verwerken, uitnodigingen ALV, wedstrijden in competitie bijhouden, ga zo maar door.

    Je wilt niet weten hoeveel werk hier in heeft gezeten.

  • Jans Dries

    Wel Matheu , ik geloof heel graag van je dat er veel werk ingezeten heeft.

    En dat zal noch wel zo zijn.

    Zo zie ik om mij heen ( bij de de schietvereniging waar ik lid ben) een aantal bestuurs en een aantal G.I. leden enorm veel werk verzetten.

    Alles pro-Deo off course.

    Maar ja zo gaat dat bij verenigingen.

    Het miserabale van alles vind ik dat dat aan de bar en bij de jaarvergadering deze mensen dan ook noch (meestal) onterecht kritiek te verduren krijgen.

    Meestal ook noch van leden , die alle voorzienigen die er zijn vanzelfsprekend vinden en diezelfde leden houden hun kaken op elkaar als er om vrijwilligers gevraagd wordt.

    Maar het zij zo, ik wou het echter even zeggen!

  • Jean Paul

    Er is wel kant en klare software voor verenigingen van Davilex. Is wel vrij uitgebreidt maar wel goed in te delen/regelen voor je vereniging. http://www.davilex.nl/Home/Verenigingen.aspx

    Zelf gebruiken we een dbase binnen MS Acces, als je mensen hebt die er genoeg van weten en je je wensen goed op tafel kan leggen is alles mogelijk daarmee

  • Coen

    Wij hebben zelf een programma gemaakt, althans een van onze leden. Wat het doet is het registreren van leden aan de hand van de barcode op de KNSA pas. Het registreert verder de schietbeurten, meegenomen verenigingswapens, verkochttte kaarten en munitie, introducés, etc. Vrijwel alles dmv het scannen van een barcode op het betreffende artikel. De leden hoeven voor een verenigingswapen niet meer op papier te tekenen en ook niet voor munitie. Dit gebeurt dmv een pincode, waarna registratie wordt vastgelegd. Het programma is bijna af en daarna gaan we er mee testen.

  • Coen

    Het is mij trouwens een raadsel waarom een organisatie als de KNSA geen zorg draagt voor goede software voor leden- en wedstrijdregistratie en dit tegen vergoeding beschkbaar stelt aan haar leden.

  • Sander

    De KNSA heeft het enkel maar druk met het innen van de contributie van de 40.000 leden (à € 30,- per jaar excl. inschrijfgelden van nieuwe leden) en het uitgeven van een onzinnig blaadje waar nog geen 10% van de leden (en dat is misschien al ruim uitgedrukt) op zit te wachten…

    Tsja, ze zouden eens moe worden…

    (en nee, ik ben inderdaad niet erg positief als het de KNSA betreft! Respect moeten ze eerst verdienen wat mij betreft.)

    Sander

  • banshe

    Misschien zijn ze er al mee bezig?!

    Kan het bestuur van je vereniging direct alle gegevens maandelijks naar ze toesturen zoals : aantal schoten, opkomstpercentages, scores, gebruikte wapens, drankgebruik enz. Hoef je ook niet meer naar BW om te verlengen of bij te schrijven!!

    Dan kan echt alles vanuit Leusden geregeld worden.

    Kosten?? Maak gewoon de contributie € 20,00 hoger, keus heb je toch niet.