.17 hmr

  • arie

    geachte mede schutters

    wie van jullie heeft ervaring met dit vrij nieuwe kein caliber in cz of ruger grendel geweer? afstand ,zuiver goede en slechte ervaringen zijn welkom

    bvd arie

  • Th.

    ik denk dat wij hier in nederschietland je teleur moeten stellen . het kaliber/patroontje is niet toegelaten voor de jacht of schietsport. sorry !!

    desalniet te min zou ik graag een paar dozen ammo uit willen proberen ( van af 25 mtr tot ……).

    gr Th.

  • bennie

    Hoi Th

    Probeer het eens in het buitenland , daar mag nog heel veel .

  • Jim de Kort

    Hoi,

    Sterker nog, er zwerven al een paar CZ's rond. Ik heb er met eentje geschoten op 100m en moet zeggen dat het erg leuk schieten is. Nog minder terugskag dan een 22LR (ja, ik noem het maar terugslag even ;) ). Groepje was heel mooi, een 22LR kan daar een puntje aan zuigen. Leuke dingen, maar waarschijnlijk zullen er niet veel loskomen denk ik vanwege het beperkt gebruik in de jacht/schietsport. En tussen het kopen van een wapen en er een discipline mee kunnen schieten zit een groot verschil. Onze 300WM en 338LM jongens (buiten de jacht) kunnen hier over meepraten denk ik.

    jim

  • IMI

    Ik heb het kaliber samen met de ak56 mogen proberen.

    Moet eerlijk zeggen dat ik bij het aanschouwen van het patroontje zo iets had van “tja zal wel” eenmaal paar schoten gedaan steeg niet alleen de verbazing maar ook de fun. Onwijs leuk patroontje waar menig ander kaliber iets van kan leren.

    Groet,

    Jan.

  • Jans Dries

    IMI schreef:

    >

    > Ik heb het kaliber samen met de ak56 mogen proberen.

    >

    >

    > Groet,

    > Jan.

    Hoe heb je dat gedaan met de ak56?

    Opgerold en toen gegooid?

  • IMI

    Jah en daarna Aart K. ermee om ze oren geslagen whahaha,

    Groet

  • lamar

    Ik heb de WWM er nog eens op nageslagen, en inderdaad is .17HMR voor

    de jacht binnen Nederland verboden. Dit omdat .22 het kleinst toegestane kaliber is.

    Voor de schietsport staat er echter geen specifiek minimaal kaliber aangegeven.

    Wel is het natuurlijk zo, dat er met een bepaald wapen (officieel) een discipline geschoten moet kunnen worden. Een .17 HMR buks zal dan ook onder vrij geweer gaan vallen. dit is al door enkele ambtenaren bijzondere wetten voorgesteld.

    Leve Nederland, het is toch maf hoe ze hier omgaan met dingen die ze niet kennen.

    Dus : niet verboden, maar onder de noemer “vrij geweer” zal het weining problemen opleveren, denk ik.

    Het schiet trouwens bijzonder vriendelijk en zuiver. Kost niet zo gek veel : ong. E 399.- voor de buks en E 235.- per 1000 voor de munitie.

  • john

    er is een uispraak van de raad van state die kort door de bocht zegt knsa is een particulier rechtspersoon dit houd in als u met .17 hmr cq .22 wmr  wilt schieten op een club dan mag dit mits de club daar toestemming voor geeft

    nadeel je kunt er geen wedstrijden mee schieten alleen prive plezier veel plezier

    ik heb inmiddels een . 22 wmr loop voor mijn cz 455 bestelt

    o ja voor ik de betelling dee eerst even bij korps chef taken  info opgedaan en ook zij hadden er geen probleem mee

    ook bij andere clubs geweest na ze geinformeerd had ook geen probleem

    voor je iets doet vraag het je club en politie de ene is niet het andere politie

    de uitspraak van raad van state is trouwens 201406068/1/a3