Glock 34 storing

  • Christian

    Hallo!

    Ik ben net voor het eerst gaan schieten met mijn nieuwe Glock 34. Het ding schiet verder heerlijk, maar ik ondervond toch een aantal problemen.

    Van de 50 schoten die ik vanavond heb gelost, gingen er iets van 10 niet zoals eigenlijk zou moeten.

    Het schot zelf verliep goed, maar op een of andere duistere wijze wou het volgende patroontje niet goed de kamer in: hij bleef ergens tussen de ingang van de loop en het uitwerpgat in de slede zitten. (De slede ging dus maar voor de helft dicht omdat er een patroon tussenzat.)

    Mijn vraag is, weten jullie waar dit aan ligt?

    - Ik heb 2 patroonhouders, ik heb ze allebei gebruikt en functioneren prima, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.

    - De “guide-rod” met “sledeveer” (weet even geen goede vertaling voor de Engelse woorden hiervoor) onder de loop ziet er verder goed uit, dus daar zal het ook niet aan liggen denk ik.

    De munitie die ik vanavond heb verschoten zijn: SK Zenith 9mm Luger Parabellum 8.0g/124grs. Volgens de wapenhandelaar goede munitie. (Maar misschien niet voor de Glock?)

    Verder heb ik nog een vraagje. Je mag maximaal 5 wapens op je verlof hebben. (Na aanschaf van je eerste wapen moet je een jaar wachten voordat je er nog eentje kan kopen.) Is het toegestaan ook meerdere Glocks te kopen? (Wel een andere type natuurlijk.)

    Alvast bedankt voor de antwoorden!

    Groeten,

    Chris.

  • Jur

    Ik weet het niet zeker maar het klinkt alsof je nieuwe wapen gewoon nog goed ingeschoten moet worden.

    En op je andere vraag: Je mag gewoon meerdere wapens van dezelfde fabrikant op je verlof zetten, zelfs meerdere van hetzelfde type heb ik begrepen.

  • Bartn

    Hoe jij je verlofplaatsen in wilt delen moet je helemaal zelf weten, al wil je nog 4 glock 34's kopen. Geen probleem.

    Aan de munitie kan het niet liggen, deze moeten goed functioneren. Je glock moet alle soorten ammo slikken, dat doet mijn 17 ook. Alleen als hij erg vuil is heeft hij nogwel eens problemen met de relatief langzame 140 grains subsonics van s&b. Als het wapen nieuw is moet je er idd de eerste paarhonderd schoten niet al te zwaar aan trekken als hij af en toe haperd, hoewel 1 op 5 wel erg veel is….. Zorg dat vooral de aanvoersleuf naar de kamer goed schoon is en de geleidepunten en het gedeelte waar je loop kantelt in het vet zitten.

  • Christian

    Bedankt voor de antwoorden. :)

    Ik heb vanavond weer geschoten en had van de 50 nu maar iets van 4 haperingen. Ik heb me laten vertellen dat als je een nieuwe loop hebt, er nog miniscule braampjes in de kamer zitten. Deze blijken vanzelf weg te slijten naarmate je schiet.

    De Glock 34 is echt een zeer mooi wapen, ligt bij mij perfect in de hand, heeft geen zware trekkerdruk en schiet zeer nauwkeurig. :)

    Bartn, wat zijn jouw ervaringen met de Glock 17 wat betreft nauwkeurigheid? (Vraag ik me af, de Glock 34 heeft een iets langere loop en een gat in de slede, maar is voor de rest vrijwel identiek aan de Glock 17.)

    Groetjes,

    Chris.

  • Bartn

    Ervaringen zijn niets dan positief, ik schiet er geweldige groepen mee. Heb er trouwens wel een vizier van LPA op gezet, deze maakt nog kleinere groepen mogelijk. Geen slecht woord over glocks! Over de looks van het wapen valt natuurlijk te twisten, maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding is er werkelijk geen enkel wapen wat dit stukje tupperware van de eerste plaats verstoot!!

  • Christian

    Gaaf! :)

    Het uiterlijk van de Glock vind ik juist echt fantastisch! Ik houd wel van die hoekige vorm en de zwarte kleur. :) Het mooie is ook dat-ie geen externe hamer heeft. (Ik vind pistolen met een externe hamer meestal niet zo mooi.)

    Welke munitie vind jij persoonlijk het beste?

    Ik ben momenteel meerdere soorten munitie aan het uitproberen.

    Groetjes,

    Chris.

  • Sjoerd

    Wat jouw storing betreft, je bent niet de enige, ik had/heb het ook.

    Het heeft helemaal niets met nieuw of vuil te maken, maar alles met flex in de pols.

    Als je je pols te los hebt verliest de slede te veel energie tijdens de recoil.

    de engelse term “Limp wristing” beschrijft dit fenomeen.

    probeer het maar eens met 2 handen en je ellebogen naar buiten gedraait.

    je pols zet nu veel vaster en je zal zien dat de storingen niet meer voorkomen.

    Sjoerd

  • Christian

    Ik heb dat over limp-wristing inderdaad gelezen en heb het ook geprobeerd, maar dat bleek uiteindelijk niet het probleem te zijn. (Het probleem is inmiddels verholpen.)

    Ik heb 100 patronen “SK Zenith 9mm Luger/Parabellum 124grs.” verschoten, waarbij het ongeveer tussen 15 en 20 keer niet goed ging.

    Ik heb ook 100 patronen van S&B en Fiocchi verschoten, ZONDER problemen.

    Het verschil zit hem in het feit dat die SK munitie wat rustiger is (aldus de wapenhandelaar). Dat merkte ik inderdaad toen ik met S&B en Fiocchi begon te schieten. De terugslag wat veel groter, waardoor hij waarschijnlijk ook beter laadt.

    Mijn conclusie: Ik koop geen SK-munitie meer.

    Groetjes,

    Chris.

  • Raul

    SK is inderdaad een stuk rustiger. Ik heb er in m'n Sig Sauer P226 nooit problemen mee gehad en vind het ideaal voor schijfschieten. Ik kan het alleen de laatste tijd nergens meer krijgen (.22 SK verkopen ze wel vrijwel bij elke wapenhandel) - mag ik vragen waar jij ze gekocht hebt ?

    Mvrgr/Raul

  • Christian

    Hoi Raul,

    Bij Artrade in Den Haag ( http://www.artrade.nl )

    Kosten: 10,60 euro per doosje van 50 stuks.

    Groet,

    Christian.