Luchtdrukpistool

  • marcovp

    Hallo,

    Ik ben me aan het orrienteren op een luchtdrukpistool. Na enig speurwerk merk ik dat er grote veschillen zijn in kwalieit en dus ook prijs, maar ik heb niet een site kunnen vinden waar een hekder overzicht staat. Het valt me op dat luchtdrukpistolen sowieso niet echt heel veel aandacht krijgen in Nederland.

    Kan iemand misschien een suggestie doe wat een goed pistool is in een prijsklasse tot ongeveer 400 euro.

    Om te voorkomen dat ik snel uitgekeken raak op de mogelijkheden van het pistol gaat mijn voorkeur uit naar een zo krachtig mogelijk exemplaar.

  • Wim Collaris

    Is dit voor de schietsport disciplines of maar voor de kat van de buren te laten schrikken (plinking)?

  • marcovp

    Aangezien de kat van de buren niet is toegestaan, en ik meteen ruzie zou krijgen met mijn eigen kat…..

    In eerste instantie is het voor gebruik op zolder, 10 meter, maar later wellicht bij een schietvereniging.

    De redeb waarom ik deze vraag stel is dat er weinig goede informatie te vinden is, en ik niet iets an wil schaffen, waarvan na twee maanden blijkt dat het prut is. Zo ben ik er ook nog niet uit wat bete is, CO2 of perlucht. Dus als iemand echte tips heeft hoor ik ze graag.

  • Jur

    Ik ben in het bezit van een webley nemesis, dat is wel een leuke, zeker als je pas begint. Ik heb er in de tijd ongeveer 400 gulden voor betaald. Hij zal nu wel ongeveer 180 euro kosten dus. Hij is redelijk krachtig en verkrijgbaar in 4.5mm. Let wel dat de kast van het pistool in Nederland in een signaalkleur is uitgevoerd.

    Voor meer info zie: home.hiwaay.net/~ispellan/ Nemesis.html of de webley homepage; www.webley.co.uk/nemesis.php3

  • marcovp

    Ik had zelf al naar de pistolen van Webley zitten kijken, ziet er degelijk uit en heeft wat gewicht.

    Zo te zien werkt hij op een CO2 patroon. Werkt dit goed of klopt het dat het de ene keer goed gaat en de andere keer slecht?

    Ik zit nu zo al de informatie te lezen en ben een beetje bang dat er veel kaf onder het koren zit. Als ik het zo op een rijtje zet ben ik dan op het goede spoor?

    1 gewicht: ronde de kilo om een beetje gevoel te krijgen met richten

    2 caliber: 4,5 mm is voldoende.

    3 CO2 is niet top, maar voor 10 meter en mits op temperatuur goed te doen.

  • Jur

    De nemesis is enkelschots pneumatisch, geen co2. Voordeel hiervan is dat je integenstelling tot veerdruk of co2 nauwelijks terugslag hebt. Je hebt zeer goede co2 pistolen, maar die zijn behoorlijk duur en werken met hervulbare flessen ipv capsuletjes..

    Degene die met standaard 12gr capsules werken zijn wel leuk (lees krachtig) en behoorlijk consequent, maar naar mijn mening niet geschikt voor wedstrijd niveau. Daarbij zijn er qua pistolen nog maar weinig repeteer co2 modellen te vinden.

  • marco

    Jur schreef:

    >

    > Ik ben in het bezit van een webley nemesis, dat is wel een

    > leuke, zeker als je pas begint. Ik heb er in de tijd ongeveer

    > 400 gulden voor betaald. Hij zal nu wel ongeveer 180 euro

    > kosten dus. Hij is redelijk krachtig en verkrijgbaar in

    > 4.5mm. Let wel dat de kast van het pistool in Nederland in

    > een signaalkleur is uitgevoerd.

    >

    > Voor meer info zie: home.hiwaay.net/~ispellan/ Nemesis.html

    > of de webley homepage; www.webley.co.uk/nemesis.php3

    Tja ondanks dat is hij dus toch echt verboden….die Nemesis volgens de nwe regels…

    Gamo heeft een leuk pneumatisch pistool kost gemiddeld 180 E

    met een goedde trigger

    verder kosten alle precisie pistolen veel meer.

    En de co2 van sherridan of crossman hebben een vervelend zware trekker

    erop zitten, de meeste lucht pistooltjes trouwens ook

    probeer eerst eens proef te schieten in de winkel met verschillende pistooltjes dan valt het na aanschaf niet tegen.

  • Jur

    http://home-3.tiscali.nl/~thijeleo/master.html?http://home-3.tiscali.nl/~thijeleo/wet/wwm/lijst_b.htm <- Ik denk dat je op deze lijst doelt. Let even op deze quote: “Indien op lijst A of B een andere dan de voor wapens gebruikelijke of voor de krijgsmacht gebruikelijke kleur wordt vermeld, is het desbetreffende voorwerp tevens in die kleur verboden.” Mijn model heeft een oranje kast, en aangezien oranje niet staat aangegeven erbij, is hij op die manier niet verboden!

  • marcovp

    Ik denk dat voor wat betreft het legaal zijn of niet, ik wel op de winkelier af kan gaan. Hij zal me niet zo snel een illegaa wapen verkopen.

    Ik denk dat ik inderdaad eens in een winkel moet gaan kijken en proberen. Ik denk dat het gevoel dat ik dan krijg meer zegt dan en uitgebreid onderzoek op internet, maar wat me wel duidelijk is geworden dat k het CO2 verhaal maar beter kan laten gaan.

    Ik heb in vlaardingen een winkel gevonden die luchtdrukpistolen levert, maar ik kan verder in de omgevng Schiedam/Rotterdam niet echt iets vinden. Heeft iemand een naam voor me van een winkel waar je goede ervaringen mee hebt.

  • Klaas

    Helaas helaas…maar Marco heeft gelijk. Volgens de NIEUWE regelgeving maakt het niets meer uit in welke kleur het pistool is uitgevoerd. Lijkt 'ie op een “echte” (en dat doet de Nemesis volgens de overheid), dan mag je hem niet meer hebben.