Beste,

Ik wil graag lid worden van een kleiduif vereniging. Hiervoor moet ik een VOG opvragen, en als alles goed gaat, na anderhalf jaar een verlof voor een eigen wapen aanvragen.

Vanaf 1 januari 2024 zou ik lid kunnen worden, dus ergens rond de zomer 2025 zou ik dan een bij de politie (ik geloof dat dat een Model WM5 is) een wapenvergunning moeten aanvragen.

Nu zit ik met het feit dat ik januari 2020, dus bijna 4 jaar geleden, bij een laser controle van de weg ben gehaald omdat ik 30km te hard reed. Dit is via de officier van justitie gegaan, dus als ik me niet vergis heb ik nu een strafblad.

Mijn vraag is of dit een probleem gaat zijn, met name voor de wapen vergunning bij de politie over anderhalf / 2 jaar. Ik begreep van de voorzitter dat de politie wat verder terug kan kijken.

Bij deze vereniging is het min of meer verplicht een eigen wapen mee te nemen zodra je geen aspirant meer bent, het zou jammer zijn als ik er tegen die tijd achter kom dat de politie mij geen vergunning verleend omdat ik destijds te hard heb gereden.

Alvast bedankt.