KNSA opnieuw voor de reschter?

  • Jean Grand

    Zo zie je maar beste reageerders en lezers van dit prikbord dat schietverenigingen nogal wat leden hebben die het goed willen doen.

    De een schoont de kogelvanger op en de ander maakt zich druk over de grondwet en of de bestuurders in blauwe blasers lopen .Brrrr.

    Laat ik nu op de avond dat de auditeur voor de certificering ons club gebouw binnen kwam de man bij de deur tegen het lijf liep.

    Vanwege dat ik een waakzaam lid ben zag ik dat het een vreemde was, bij de balie toonde de man zijn ID en zei waar hij voor kwam.

    Zo heb ik hem begeleid naar de voorzitter en de vice voorzitter van de club.

    De brave man had geen zwart uniform aan en ik zag ook geen rune tekens en ook geen blauwe blaser, gewoon schone spijkerbroek, ook deze vrijwilliger deed goed.

    Toen de man aan tafel zat met het bestuur ben ik wel even op de nog lege schietbanen rond gegaan kijken of alles netjes en volgens de regels was, daarbij ook de rode vast vuren zwaailamp aangeschakeld, even checken he vertrouwen is goed , controleren is beter.

    De certificering is mooi goed gekomen, dus we zitten wel goed, of binnen de grondwet zitten met alles, wie weet.

    Oh in de aanloop naar de certificering was het voor de vrijwilligers wel wat drukker, maar op zondag hoefde ik de kogelvanger niet op te schonen.

  • banshe

    Gelukkig zijn er binnen de schietsport veel vrijwilligers die alles doen voor de vereniging en de leden. Helaas zijn het altijd dezelfde en het is moeilijk om vrijwilligers te vinden die hun kostbare vrije tijd besteden aan het wel en wee van de vereniging. Zeker bij individuele sporten als schieten !! Dat zijn geen kuddedieren (lone wolfs ??!;-) en zeker niet gezamenlijk op de barricade klimmen om hun rechten te verdedigen !!

    Ik ben wel eens bij schietverenigingen op bezoek geweest die veel gelijkenis vertoonden met een onneembaar fort. Camera bewaking, pasjescontrole, diverse controlepunten en overal bewaking !! Alsof er iets heel geheimzinnigs aan de hand was waar niemand weet van mocht hebben !! Zelfs na een langdurig gesprek mocht ik de schietpunten niet bezoeken omdat de schutters niet gestoord mochten worden. Later die avond bekende het bestuur ook mee te werken aan echt leuke disciplines en er volop cowboy disciplines werd geschoten met slugs uit een kal.12 !!

    HALLO !!! we zijn een normale sportvereniging met normale leden en doen niets wat niet mag !!! Je behoeft geen speciaal genenpakket te hebben of een vreemd soort geloof aan te hangen om de schietsport te beoefenen !! Ons word wijs gemaakt dat wij bijna een superieur ras zijn en speciale zeldzame vrijheden word gegund door de minister en onder constante controle staan van een stasi bureau !!!

    Laat schietsport weer leuk zijn en toegankelijk voor het grote publiek , daar zitten de echte talenten tussen !!

  • strijder

    Beste mensen ik ben al 9 jaar sport schutter en het is bedroeft om weer verlicht lid te worden van de knsa.

    Door de verpligte certificering van de knsa haald de knsa met een omslag van hun arm alle verenigingen in een keer weer binnen, ook de niet knsa aangesloten vereniging zijn door de certificering

    verplicht naar de knsa te luisteren…Volgens de Europese mensen rechten zou dit verboden moeten zijn en zekers als het om karatel zaken gaan zo de knsa mee bezig is!

    Nee dit gaan we weer is niet doen om lid te worden van de knsa!, ik ben een van de strijders om te vechten voor de vrijheid tegen de verplichte knsa gedoe.

    Verder geef ik op dit monent nog even geen cometaar meer daar voor ga is eerst mijn mouwen op rollen tot aan mijn boven arm van mijn bloes.

  • Jean Grand

    Kijk strijder als nu je mouwen opgestroopt zijn neem dan een schop (spade) spuug in je handen en spit het zand van de kogelvanger omhoog even vlak harken naar de gaten van de vele kogel inslagen, even de sproeier aanzetten boven de kogelvanger, nog een beetje vegen en kijken tot het zand van de kogelvanger nat genoeg is, niet vergeten het kraantje dicht te draaien.

    Als je nog een jonge vent bent mondkapje voor de snuffer en de gaper doen.

    Werk ze.

  • Roel

    Leuk Matheu dat je nog steeds op dit forum actief bent!!!

    En dit gezeur over de KNSA hoort helemaal niet thuis op dit forum!

    Laten wij het met zijn allen lekker over de schietsport hebben!

    En, de KNSA wint toch wel, de WWM heeft de KNSA nodig dus Justitie ook!

    Nu voor de rechter straks zijn ze zelf de rechter (bij wijze van spreke)!

    Er is geen grotere belangen organisatie in de schietsport dan de KNSA en daar gaat justitie ook vanuit!

    Er is altijd wel iets te vinden in de wetboeken waar de KNSA niet in voorziet of een foutje maakt maar uiteindelijk zal de KNSA

    samen met justitie en Veiligheid toch de regels gaan bepalen!

  • Roel

    Hier in Nederland staat nergens in de grondwet dat wij Nederlanders het recht hebben op wapenbezit!!!!

    Wel om een vereniging te hebben maar niet om wapens te bezitten! Dus! Ga nu eens met zijn allen inzien dat wij een bevoorrechte

    positie hebben in de Nederlandse samenleving! Je bezit een VUURWAPEN! Hoe moet ik dit nu nog duidelijker zeggen!!!!1

    Geen gelul, je bent bevoorrecht om hier in Nederland een vuurwapen te mogen bezitten om je sport te beoefenen! Ben je het

    daar niet mee eens verhuis dan naar America!!!!!!!!

  • Hans

    Ha Roel, Ik denk niet dat er discussie is over onze bevoorrechte positie een sport te mogen beoefenen waar de noodzakelijke sportattributen wel eens ter discussie staan.

    Zowel de actieve als passieve wedstrijdschutter behandeld zijn attributen ( door jou VUURWAPEN! genoemd ) als het een goed huisvader betaamd.

    Regelgeving, wat zouden we moeten zonder. Certificering, prima alles wat onze sport zuiver houd wordt door het overgrote deel van de sportschutters omarmd.

    Waar de discussie over gaat en waar sommige aanhangers van democratische processen zoals Banshe misschien soms als een don quichot wat over betrokken op reageren is de wetmatigheid dat totalitaire macht corrumpeert en een verkeerd soort onkostenvergoeding jagers aantrekt waarvoor wij als individualistische sporters gemakshalve de andere kant opkijken maar wel de rekening betalen.

    Neem als voorbeeld penningmeester Boerma waar Dymok en Bansche het 6-8 / 29-8 over hebben.

    Schrijft doodleuk in de laatste Schietsport aanhanger van de Russische dictator Lenin oprichter van de KGB en totalitaire controle te zijn.

    Bij een andere vereniging waar hij ook penningmeester is ? ( met dank aan Google) schrijft hij weer zichzelf als puber door een zelf gemaakt illegaal explosief te hebben opgeblazen. Die kritische noot van Banshe is dus helemaal zo gek nog niet.

  • banshe

    Zolang je alleen het verplichte blaadje van de KNSA leest, denk je al heel snel dat je een geweldige uitzondering bent met speciale voorrechten en dit moet koesteren.

    Als je verder kijkt dan je neus lang is, blijkt dat je gewoon een heel normale burger bent met een uitzonderingspositie maar nog steeds valt onder het rechtssysteem !!

    Lees een de columns op : http://www.ak56.nl/columnpagina.htm

    Als je werkelijk weet wat er aan de hand is, en je leest de laatste schietsport van de KNSA………je gaat echt over je nek !!!!!! Dat een bestuur van een landelijke belangenorganisatie zich kan verlagen tot een dergelijk niveau !!!!!!!!! Er is veel meer aan de hand dan de gemiddelde schutter interesseert !!

    Als Banshe zijnde, probeer ik aandacht te trekken, om de ernst van de situatie in de aandacht te brengen !

    Ik ben absoluut geen tegenstander van een echte belangenbehartiger die topsport nastreeft !! De huidige KNSA echter streeft heel andere belangen na !!

    Ik kan enkel nog aanvullingen maken op de columns die beschreven staan op http://www.ak56.nl/columnpagina.htm.

  • pietpiet

    banshe,

    Je gedraag je als een azijnzeiker. Als je echt iets wilt doen ga dan in een bestuur van een sv zitten en ga naar de ALV van de KNSA en probeer daar met anderen dan je zin door te drijven. Let op, het is een democratie, de meerderheid van stemmen telt. Misschien ben je een minderheid. Of richt een alternatief voor de KNSA op en probeer sv's zover te krijgen dat zij lid worden van van dat alternatief.

    Alleen maar negatief doen helpt niet anderen te overtuigen van je mening.

  • schutter

    ja ja piet, als hoor van mensen die naar een ledenvergadering van de knsa zijn geweest zijn bestuursleden van onze club,dan was hun ervaring dat als je een mening had weggehamerd werd en je verhaal niet kon vertellen,,wat ik wil zeggen laat ons de schietsport op onze manier beleven ,al schiet ik 10 20 of 110 punten vindt het geweldig om te doen maar op mijn manier,heb laats gezien hoeveel schietverenigingen er zijn in het land,beste schutters laat dit niet kapot gaan