Wapen verkopen? Waar mag/kan dit?

  • Marc

    Ik kom er net achter dat het verboden is om hier je wapen te koop aan te bieden, mijn advertentie is namelijk door de redactie verwijderd.

    Redactie, mijn excuses daarvoor.

    Wie kan mij vertellen waar ik WEL mijn wapen te koop kan/mag aanbieden op het internet?

    Wie weet een andere manier om LEGAAL, dus met tussenkomst van de Politie je wapen te verkopen.

    Mail me dan even a.u.b.

    Vriendelijk bedankt!

  • John

    Op www.vuurwapens.net

  • John L

    Dag Marc,

    Je kan en mag je ( vergunningplichtig ) wapen verkopen op 2de hands.nl onder sport en fitnes, en dan schieten, maar daar moet je wel aangeven dat het wapen vergunningplichtig is.

    Ook kan je hem zetten op http://www.wapenadvertenties.nl/ ook een goede site, en ook hier zeggen dat het om een vergunningplichtig wapen gaat.

    Succes met je verkoop.

    Grtz John L

  • H.M.J. de Haan

    Wanneer je een vergunningsplichtig wapen hebt, dan moet je lid zijn van een schietsportvereniging.

    Voor de verkoop kun je dan het beste je wapen daar op het prikbord aanmelden.

    Anders kun je het wapen bij een erkende wapenhandel aanbieden.

    Bedenk wel, dat verkoop altijd moet geschieden met goedkeuring van de politie, afd. Bijzondere Wetten.

    Dit geld ook bij verkoop via internet.

    Succes gewenst.

  • paul

    Goedkeuring van de Blauwbloezen heb je niet nodig.

    Vraag wel naar een verlof-knsa nummer.Na een overeenkomst heeft de koper een WM3 formulier nodig die door zijn SV. is ingevuld en getekend door de secretaris incl. de nummers van het wapen,merk en type en kaliber.Als het wapen op het verlof van de nieuwe eigenaar staat ga je met het “vrijwaringsbewijs”die je van de koper krijgt naar jouw

    politiebureau om het wapen van je verlof te schrijven.That's it. Wel goed de gegevens controleren!!

    Paul

  • egon

    neem een kijkje op http://www.wapenadvertentie.nl

    de rest wijst zich van zelf.

    groetjes egon

  • G21c

    Daar je wapen aan bieden is ongeveer hetzelfde als achter Amsterdam centraal je pistool aanbieden. Partij illegale wapens op die site niet te zuinig. Daar wil je als sportschutter toch niet mee geassocieerd worden?

  • hans

    wat voor en wapen wil je verkopen?

  • manti

    een topic van 4 jaar geleden, denk je dat het nog steeds te koop is??