Wapen

  • Sander

    hallo ,

    ik had een vraagje ..

    weet iemand waar je vuurwapens kan kopen die niet meer bruikbaar zijn.. dus gewoon volgestort met lood bijv. en weet iemand of je dat volgens de wet dan mag hebben ?

    alvast bedankt

  • Cees

    Nee Sander, dat mag niet want het blijft een wapen, dus!

    Er zijn wel wat uitzonderingen op antiekgebied maar lees de wet er maar op na. Je kent vast wel het verhaal van de, uit Middelandse Zee landen komende plastic, als echt gelijkende wapens, die in beslag genomen worden bij de douane.

    En dat is nog speelgoed ook!

  • mark18

    Je bedoelt zeker een onklaar gemaakt wapen. Deze zijn bij mijn weten gewoon bij de wapenhandelaar te koop.

    gr mark

  • bennie

    De meest wapenzaken hebben er wel een paar liggen of anders zoek je een goede uit en laat je die onklaar maken .

  • Sander

    ok thnx !

  • gerrit

    ahoy,

    op de millitaria beurs in huizen aanhangwagens vol met mausers etc.

    gerrit

  • Arnold

    hallo ik las over militaria beurzen, die wil ik wel eens zien waar en wanneer weet iemand dat.

    groetjes Arnold

  • john

    gewoon ff op marktplaats kijken onder verzamelen/krijgsmacht, militair.

    staan genoeg geweertjes in. mosin nagant mausers etc.etc.

    en is dus niet bij de wet verboden als ze goed onklaar zijn gemaakt.

    veel plezier met je verzameling!

  • bennie

    Helaas te laat ! Marktplaats weigerd geweren en bajonetten !

    Ik heb een paar weken geleden ruzie met marktplaats gehad omdat ze telkens mijn advertentie verwijderde omdat het geweer niet onklaar was gemaakt. Het was een PENVUUR jachtgeweer !

    Toen ik de wetsart. had voorgelegd over het hoe en waarom hebben ze besloten alles maar te weigeren . shit.!

  • wim

    Ik had het zelfde met een MKII….