zwaar pcp geweer

  • Thijs

    Ik zoek een pcp luchtdrukgeweer met de beste balns tussen vlakke baan en af te geven energie ten behoeve van lange afstandschieten/jacht. Wie weet wat nu het beste kaliber cq het beste merk/fabrikaat en systeem is .Ik heb begrepen dat veel meer mensen voor zo,n beslissing staan en het niet weten. Bij voorbaat dank voor informatie.

  • John

    Weihrauch HW 90 4.5 mm, je kunt hem extra oppompen voor extra snelheid, schiet hard en ver.

  • John

    sry valt niet onder pcp trouwens :-(

  • marco

    probeer eens:

    http://ns.connext.net/~daq/index.html

    of

    http://www.barnespneumatic.com/big_bore_pcps.html

    dit zijn de gaafste ook voor de jacht..als je geld hebt

  • arend

    je mag in nederland niet jagen met windbuksen. en ik heb even gekeken naar de energie van de buksen en de sterkste (657.7ft.p =891.712joule) komt nog niet aan het wettelijke minimum van 980 joule voor het schieten van reeen dit (dit als voorbeeld want dit geldt in nederland en misschien niet in amerika) . De foto's geven aan dat ze er nog veel grotere beesten ermee schieten dit lijkt mij totaal onverantwoord. dus zo gaaf is dit niet.

    als je toch met een windbuks beesten in de achtertuin schiet zorg dan dat ze niet wegkomen je krijgt er ontzettend veel gezeik mee en je zet jagers en schutters in een kwaad daglicht.

  • Thijs

    Onzin wat Arend te melden heeft in zijn bericht. ca.15 jaar geleden werd er zelfs met .22 op reeen gejaagd. Ik heb wel eens gehoord dat zefs het korps mariniers met pcp wapens oefend. Heel fraai de foto,s van marco dank je wel maar wat is nu het “beste” geweer in nederland leverbaar

  • Thijs

    Onzin wat Arend te melden heedt in zijn bericht. 15 jaar geleden werd er nog met .22 op reeen gejaagd.Ik heb wel eens gehoord dat zelfs het korps mariniers met pcp wapend oefend.Heel fraai de door marco gezonden foto,s dank je wel. Maar wat zijn nu de “beste” wapens in nederland leverbaar?

  • John

    15 jaar geleden hadden we ook geen kleuren tv, we betaalden nog in guldens en reden met paarden voor de kar naar ons werk van s'morgens 5 tot s'avonds 6.VROEGER????

    ik neem aan dat Arend het opgezocht heeft aangezien hij het over wettelijk heeft, en dan heeft hij gelijk. Een merel schiet je met een goedkope buks nog wel dood, maar een ree ? Dan moet je toch verdomt goed richten als je met 1 kogeltje dat beest dood wilt schieten.

    Ben je jager of schiet je alleen in je achtertuintje op spreeuwen?

  • arend

    Ik ben jager en ik ben bang dat mensen met een windbuks te snel de kracht overschatten en dan krijg je aangeschoten dieren.

    ik snap ook wel dat mensen met een windbuks niet op reeen en groter gaan schieten. Ik vind het alleen een verkeerde zaak dat er op internet word gesuggereerd dat je dit kunt doen. Met zo weinig energie moet je een groot beest wel precies in de hersenen raken.

    ik wil hiermee alleen maar aangeven dat mensen niet op beesten moeten gaan schieten waar die buksen niet voor geschikt zijn. voor je het weet heb je allemaal media berichten over aangeschoten katten en andere beesten en voor je het weet worden die buksen verboden.

  • arend

    er is zelf een keer een olifant geschoten met een .22 lr maar het gaat om de energie afgifte. het beest moet met zoveel energie worden geraakt dat het in shock raakt. dit krijg je niet voor mekaar met een te klein kaliber.

    en vroeger mocht er nog veel meer maar of dit goed was is een andere zaak.