Luchtdrukpistool

  • Max

    Rubberring op je zuiger versleten misschien? Kan ook lekkage op je loopseal zijn.

    (Aangenomen dat er inderdaad niks met je veer aan de hand is.) Sloop hem eens helemaal uit elkaar en kijk hem na…of beter, laat het een goede wapensmid doen.

    Met “Hurricane 5.5” bedoel je dat hij 5,5mm pellets verschiet, neem ik aan? Als ik me niet vergis is dat KALIBER niet KNSA-goedgekeurd, en daarom mag je er dus ook geen wedstrijden mee schieten. (De KNSA denkt nog steeds dat alle accurate luchtpistolen en -geweren alleen .177-pellets verschieten.)

    Dat je er op je vereniging niet mee mag schieten vind ik vreemd…en een beetje flauw ook. Maar goed, je kunt er natuurlijk gewoon thuis mee schieten.

  • Max

    Het is de bedoeling dat je op die vilten propjes olie gebruikt om je loop in te olieen. Even opletten: wel een pellet voor dat propje doen! Die propjes wegen niks, en geven je veer geen weerstand…waardoor die kan verbuigen of zelfs breken!

    En ook voor luchtwapens geldt: je loop altijd inwendig droogmaken voor je gaat schieten!

  • Roel

    Hoi Max,

    Ik zal het wapen inderdaad eens naar de wapensmid brengen, zelf demonteren lijkt me geen pretje, bij de meeste vuurwapens vindt ik dat geen probleem maar bij lucht wel.

    Tuurlijk kan ik er lekker thuis mee oefenen en dan is de werking ook redelijk goed, ik train tegenwoordig regelmatig op een gehuurde 10 meter baan en dan is de werking minder, gelukig zijn er verenigingen die het geen probleem vinden als er met een hurricane geschoten wordt.

    Ik heb begrepen dat alleen het rubberringetje vervangen al een behoorlijk karwij is!

    Dank voor je antwoord.

    Groeten,

    Roel

  • marco

    http://www.chambersgunmakers.co.uk/Webley%20plans/Webley%20Hurricane%20plan.htm

    Hier vindt je hoe die hurricane in elkaar zit.

    als je de pin waarop je loop schaniert eruit haalt

    dan kunje het blok waarin het schanier van je loop zit eruit draaien

    (zit wel vaak vast dus ff laten schrikken)

    aan de voorzijde van je pistool ( probeer niets aan de achterzijde !!)

    LET OP dit is fijn draad en als je het blok terug plaatst MOET je de VEER ong

    3 cm indrukken en dan recht in dit draad weer inschroeven

    hiervoor moet je echt even zelf wat aangepast gereedschap maken

    want het is maar van ijzer gemaakt en dat beschadigt toch wel snel

    en dan gaat alles stroef en dat is zonde van je hurricane..

    De weer ingedraaide dop moet je ook weer precies uitrichten anders schiet je van af dat moment continu naar links of rechts !!!

    Als je enigzins twijfelt laat het een winkel doen dan heb je teminste recht op garantie