Luchtdrukpistool

  • chris

    Als je echt goede raad wilt hebben, neem dan contact op met Joppies Dump Shop in Hilversum. Tel 035-6240143. Ik heb daar pas een wedstrijdpistool gekocht van het merk Rohm.Prima dingetje en werkt op perslucht.

    Vragen naar Alfred (s'middags aanwezig)

    Chris

  • marco

    Zelf had ik ook al na zitten denken over perslucht. Het lijkt een beetje het beste van alles. Stabiele voortstuwing en makkelijk te schieten. De pistolen van Rohm heb ik gezien, alleen schiet de prijs dan echt omhoog. Misschien nog eens goed met mijn vriendin gaan praten.

    Even over het legale/illegale. Met de nieuwe regelgeving mag ik er van uit gaan dat winkeliers weten wat wel en wat niet mag, toch? Of zijn jullie ervaringen anders, en loop ik de kans met een illegaal wapen op pad gestuurd te worden?

  • marcovp

    Vorige berichtje heb ik vanaf een andere pc gepost waar een cookie met “Marco” staat. A.U.B. lezen als “marcovp”.

  • Jur

    Moet ik dat ding dan gewoon terugbrengen naar de winkel als ie echt verboden is? (amper 2 jaar oud, bij hendrix vd putten gekocht) Of zijn er andere oplossingen…

  • chris

    Elke winkelier in Nederland houd zich aan de wet. Iets ilegaals is niet in de winkel te koop. Je krijgt toch een rekening waar het wapen op staat. Alleen als iets over de grens haalt moet je even kijken dat het hier ook te koop is.

    Chris

  • chris

    Terug brengen kan niet. Je zou het over de grens kunnen proberen te verkopen of anders inleveren (je bent wel gek als je het weggeeft) Als je maar niet op een forum od vermeld wat je voor iets “ilegaals” je hebt.

    Chris

  • gerrit

    ahoy marcovp,

    Ik heb zelf inderdaad ook een rohm twinmaster maar dan op co 2.

    Ik heb hem gekocht als spele dingetje voot thuis want ik ben eigenlijk zk.geweer schutter.

    Nu heeft een schietmaatje van me het dingetje te leen, hij is een begenadigd .22 schutter en volgens hem is het ook een prima wapen om mee te oefenen.

    En zeker als je er mee naar een vereniging wil en mee gaat doen aan evt. competities denk ik dat je meer hebt aan een twinmaster dan aan zo'n pijnaanm'nreet webley.

    met vr gr.

    gerrit

    ps voor dat je iets koop eerst prijzen vergelijken.

  • marcovp

    Ik was zojuist in een winkel en legde daar voor dat het me opviel dat er alleen donker gekleurde wapens in de vitrine hingen. Volgens de winkelier is dat het gevolg van de nieuwe wapenwet, waardoor hij geen felgekleurde wapens meer mag verkopen. Volgens hem heeft hij een groot aantal wapens uit het assortiment moeten halen juist omdat ze niet zwart of zilver waren. De Webley Tempest had hij gewoon hangen.

    Inmiddels ben ik zover dat perslucht even niet tot de mogelijkheden behoort. Te kostbaar en bewerkelijk ondanks het feit dat de resultaten goed zijn.

    Voor wat betreft de prijzen vergelijken. Het lijkt of iedereen maar vraagt wat hij wilt. Ik had op het forum al gelezen dat er behoorlijke verschillen zijn, maar dat ze zo groot zijn. Daar moeten een aantal zaken wel haast problemen mee gaan krijgen.

    Ik denk dat de strijd voor mij nu gaat tussen de Webley Hurricane en Diana 5 GFO. Voor wat betreft prijs en specificaties nagenoeg gelijk. Als het lukt ga ik morgen met de Webley schieten, zodat ik weer wat meer weet.

  • marco

    Inleveren is ook niet wijs want de termijn tot 1 dec 2002 is zo juist verstreken

    het is nu gewoon een categoerie 1 wapen geworden

    Loop je nog kans strafrechtelijk teworden vervolgd op het politiebureau.

    buitenland of goed opbergen en wachten tot de wet weer eens veranderd.

    het blijft tenslotte Nederland nietwaar

    Succes Jurchris schreef:

    >

    > Terug brengen kan niet. Je zou het over de grens kunnen

    > proberen te verkopen of anders inleveren (je bent wel gek als

    > je het weggeeft) Als je maar niet op een forum od vermeld wat

    > je voor iets “ilegaals” je hebt.

    > Chris

  • Jur

    Ik demonteer hem wel en berg hem op, misschien heb je gelijk en veranderd de wet nog eens.